Arbeider

Styrka Styrka

Digipro Helse

Oppfrisking av logo • Visuell identitet • Illustrasjoner • Maler • Profilering

Oppfrisking av logo • Visuell identitet • Illustrasjoner • Maler • Profilering

Hvem er Digipro Helse?

Digipro Helse er et helsefaglig kvalitet- og styringssystem, utviklet av helsepersonell i kommunehelsetjenesten. Ideen bak Digipro Helse er at virksomhetene skal slippe å utarbeide og vedlikeholde rutiner, prosedyrer, retningslinjer, nødvendige dokumenter og faglige verktøy. Digipro Helse samler alt som er nødvendig og kan benyttes på pc, nettbrett og smarttelefoner uansett hvor man jobber.

Logo

Digipro Helse hadde behov for en ny logo, samt retningslinjer for hvordan logoen skal brukes. Logoikonet fra deres gamle logo ble gjenbrukt, men med ny font og definerte farger. Det er laget en liggende og stående versjon av logoen til bruk på ulike flater.

Visuell identitet

Med ny logo, kom også behovet for en fullverdig profilmanual med fargepalett, typografi, grafiske elementer og retningslinjer for hvordan profilen skal brukes.

Fargepaletten til Digipro Helse består av hovedfarger og støttefarger med tilhørende fargenyanser, og er utarbeidet med tanke på blant annet ikoner og illustrasjoner.

Hovedfonten Inter er valgt fordi det er en ryddig og godt lesbar skrifttype som egner seg godt som overskrift og brødtekst - både til digitale og trykte medier.

Ringen og sirkelen er grafiske elementer som kan brukes som bilderammer, fargefelt, mønster og mye mer. Sirkelen og ringen representerer helhet og samhold, og er i tillegg å finne i Digipro Helses logoikon.

Illustrasjoner

Vi har laget illustrasjoner som viser steg for steg hvordan ulike oppgaver og gjøremål innenfor helsefaget skal utføres. Illustrasjonene er tegnet digitalt og er designet ut ifra den visuelle identiteten til Digipro Helse.

Maler, profilering etc.

Vi har hjulpet Digipro Helse med alt fra e-postsignaturer til maler i Word og PowerPoint. Vi har også designet rollup for Digipro Helse, til bruk på messer, presentasjoner o.l.

Les mer
Styrka Styrka

Stram

Logo • Visuell identitet • Nettside • SEO • Navneprosess • Skilt og profilering • Maler

Logo • Visuell identitet • Nettside • SEO • Navneprosess • Skilt og profilering • Maler

Hvem er Stram?

Stram er en del av konsernet Indre Salten Energi, og er et nettselskap som er ansvarlige for strømforsyningen i Fauske og søndre Sørfold kommune. Stram digitaliserer strømnettet for en effektiv og fremtidsrettet drift i et moderne samfunn, og driver kontinuerlig vedlikehold av kraftledninger og anlegg for å sikre en stabil strømforsyning. Med sitt passende slagord “Sikker strøm fram til deg”, sørger Stram for å levere sikker strøm fram til sine kunder.

Navneprosess

Etter at Reguleringsmyndigheten for energi (RME) kom med nye krav om navngivning til nettselskaper, måtte iSalten Nett (nå Stram) ha nytt navn, logo, visuell identitet, nettside og det som hører med. Vi startet med en felles workshop i iSalten Nett (nå Stram) sine lokaler på Fauske, hvor det ble drodlet rundt nytt navn til selskapet. Mange spennende navn var på bordet, men valget falt til slutt på “Stram”.

Logo og visuell identitet

Logoen er inspirert av kraftlinjene som går mellom høyspentmaster, og illustrerer hvordan Stram leverer “sikker strøm fram til deg”. Linjene går igjen i den grafiske profilen og brukes som grafiske elementer på bakgrunner med mer. Fargepaletten er sprek og modig, med den energiske neongule fargen mot de spenstige rosa- og ferskentonene.

Nettside

Stram hadde behov for en moderne og brukervennlig nettside, som sto i stil med den nye og friske profilen. Mye av innholdet ble overført fra den gamle nettsiden, men har blitt grundig gjennomgått og satt opp på nytt for å gjøre informasjonen mer oversiktlig og tilgjengelig for brukeren. Vi har i tillegg gjort en SEO-jobb på nettsiden, for å oppnå bedre synlighet og “ranking” på søkemotorer som Google.

Link til Strams nettside:
https://www.stram.no/


Foto

Vår dyktige samarbeidspartner og fotograf Sigrid Øberg har tatt ansattbilder og miljøbilder for Stram.

Les mer
Styrka Styrka

Nabolaget

Logo • Visuell identitet • Nettside • Strategi • Interiørdesign • Emballasjedesign

Logo • Visuell identitet • Nettside • Strategi • Interiørdesign • Emballasjedesign

Nabolaget -kom som du er!

I Dronningens gate 14, midt i Bodø sentrum ligger Nabolaget. De serverer de deiligste retter, og helst fra lokale gårder, havet rett utenfor eller høstet i nordnorsk natur.

Prisene skal passe til enhver lommebok, og atmosfæren får alle besøkende til å føle seg velkommen i nabolaget. 

Gründerne bak er den kjente kokken Stian Floer, skilegenden Thomas Alsgaard og Tuva Sætnøe.

De er en kreativ gjeng og elsker gode smaker. Det er ingen tilfeldighet at trioen valgte Bodø, for fascinasjonen for Nord-Norge kom allerede da de åpnet den anerkjente restauranten på Myken, Fiskebruket.

Leveranse

Det var særlig noen punkter som var viktig å ta med seg inn i arbeidet med nabolaget; En helt ny restaurantopplevelse for Bodø, kreativitet, lekenhet, inkluderende og lokale smaker på menyen. 

Nabolaget har vært et inspirerende prosjekt -og vi har fått være med hele veien. Utarbeidelse av visuell identitet, nettside, utvendig skilting, trykksaker, emballasjedesign, interiørdesign og SoMe. Styrka leverte digitale og skriftlig invitasjoner, samt påmeldingssystem til åpningsfesten.

Link til Nabolagets nettside: https://www.nabolaget14.no/

Inspirasjon

Nabolagets hovedpalett er inspirert av lune og varme sandtoner, med hint av rust og kobberfarger, som også kan minne om cognac og skinn. For å “sprite” opp med en frisk og leken farge, falt valget på den klare og karakteristiske blåfargen. Blåfargen er i tillegg en fin og harmonisk kontrast mot sandtonene.

Logoen er bygd opp av bokstaver som utgjør ordet “Nabolaget” og er formet som et hus. Bokstavene har ulike størrelser og fasonger, og kan sees på som karakterer - noen er livlige, noen liker å ta mer plass, og noen koser seg stille i et hjørne. Hovedbudskapet med logoen er at man kan komme som man er, og at det er rom for alle i Nabolaget.

Interiørdesign

Med en egen fargepalett for interiør og et hav av inspirasjonsbilder, ble vi alle enige om interiørveien til Nabolaget. Så da var det bare å plukke ut maling, fliser, plater, materialer, møbler og andre dekorative elementer. Ja, det ble et sjarmerende lokale med lekenhet og kreativitet.


Foto

Alt av foto er tatt av våre dyktige samarbeidspartnere Sigrid Øberg og Therese Forn.

Therese har også gjort en strålende jobb på sosiale medier for Nabolaget.

Les mer
Styrka Styrka

Basecamp Salten

Logo • Visuell identitet • Trykte og digitale medier

Logo • Visuell identitet • Trykte og digitale medier

Hva er Basecamp Salten?

Basecamp Salten er et fritidsarrangement for ungdom fra 8. klasse til fylte 18 år og har et mangfoldig tilbud med aktiviteter, naturopplevelser og sosialt.

Basecamp Salten er et samarbeid mellom Salten friluftsråd og de 9 saltenkommunene. Campen arrangeres en gang i året og legger opp til et vidt spekter av aktiviteter med hovedvekt på allsidig friluftstilbud og lokal kultur i arrangørkommunen.

20 år feires med ny logo og visuell identitet

Basecamp Salten ble arrangert i Beiarn for første gang i 2002, og har siden gått på rundgang i alle de ti Salten-kommunene. På bakgrunn av to avlyste arrangement (covid-19), hadde campen i 2024 sitt 20. arrangement og feirer 20 år. Dette ønsket Basecamp Salten å markere med ny logo og visuell identitet, som Styrka står bak. I tillegg til logo og visuell identitet er det levert design av plakat.

Inspirert av naturen i Salten

Logoen og profilen er inspirert av den vakre naturen i Salten-området. I logoen er leirbålet og lavvoen viktige elementer som blant annet symboliserer friluft og samhold. Fargepaletten består av både dype fargetoner som man finner i havet, skogen og fjellet, i tillegg til friske farger som man blant annet finner i mose, ild og isbreer.

Les mer
Styrka Styrka

Storvik Gård

Visuell identitet • Emballasjedesign • Etikettdesign • Nettbutikk • Innholdsproduksjon • Strategi • SEO

Visuell identitet • Emballasjedesign • Etikettdesign • Nettbutikk • Innholdsproduksjon • Strategi • SEO • SoMe

Hvem er Storvik Gård?

Storvik Gård driver med grønn gårdsdrift med lokalproduserte kjøtt- og fiskeprodukter. I tillegg har de en egen strikkefabrikk hvor det produseres ullbukser til voksne og barn. Det er selvsagt norsk ull som blir valgt til alt som strikkes.

Storvik Gård er et idyllisk sted nært hav og fjell, hvor ekteparet Merethe Skille og Kjell Ivar Hansen har realisert sin drøm om å skape et bærekraftig liv på landet. Med en lidenskap for strikk, fiske og kortreist mat, har de åpnet sin egen gårdsbutikk.

Leveranse

Storvik Gård hadde behov for en totalpakke for å etablere den flotte gården med sine produkter i markedet. Ekteparet tok hyggelig imot oss, og vi fikk kjenne på “det gode livet på landet”, gården og produktene. Slik kunne vi sammen etablere en langsiktig strategi med nøkkelpunkter som sosiale medier, nettbutikk, visuell identitet, emballasjedesign, innholdsproduksjon og mediehåndtering. 

Link til Storvik Gårds nettbutikk: https://storvikgaard.no/

Ny og oppfrisket visuell identitet

Vi har frisket opp Storvik Gårds profil med nye og flere farger og spesialdesignede ikoner. Den visuelle identiteten gjenspeiler naturen og sesongene du vil møte i Storvik. Den nye emballasjen brukes med stolthet, og det er særlig gøy å se hvordan Storvik Gård vokser på sosiale medier.


Foto/film

All foto: Marthe Mølstre

Storvik Gård skinte på sitt vakreste da Drone Nord gjennomførte sitt filmoppdrag i samarbeid med oss.

Les mer