Arbeider
Indre Salten Energi
Logo • Visuell identitet • Nettside • SEO • Profilering • Maler • Messeartikler
Logo • Visuell identitet • Nettside • SEO • Profilering • Maler • Messeartikler
Indre Salten Energi ønsket en ny og friskere visuell identitet, samtidig som den gamle logoen ble ivaretatt. Vi har frisket opp den gamle logoen med nye farger og fonter som både illustrerer at ISE går i en grønnere retning, men også illustrerer energi i form av nordlysets farger og bevegelser. De spesialdesignede ikonene står i stil med den nye profilen, og er fine og praktiske å bruke på nettsiden, messeutstyr, Word- og PowerPointmaler med mer. Styrka har vært totalleverandør på prosjektet, og levert alt fra logo/profil og nettside, til maler og messeartikler.
Nettside: isenergi.no
Foto
Vår dyktige samarbeidspartner og fotograf Sigrid Øberg har tatt ansattbilder og miljøbilder for Indre Salten Energi.
NordMegler
Nettside • SEO • Farger • Maler
Nettside • Farger • Prospekt mal
NordMegler
Med base i Bodø har NordMegler opparbeidet seg en solid posisjon i markedet med fokus på næringseiendom. Med Artur, Martin, Frode og nå Christoffer på laget, har de gjennom mange år blitt et førstevalg hos eiendoms aktører som selger, kjøper eller leier næringslokaler/eiendom. I 2024 flyttet de inn i sine nye lokaler i Dronningensgt. 12. Da ønsket de også å gjøre endringer på det visuelle uttrykket. Resultatet ble ny visuell identitet fra V Design og nettside fra oss i Styrka.
Bruk av farger
Overgangen fra den tidligere blå fargen, til en mer stilren fargepalett gav NordMegler et helt nytt visuelt uttrykk. Nettsiden med de nye fargene falt i smak hos NordMegler, og de uttrykker selv at dette er “akkurat slik vi liker det”.
Personlighet
Vi ønsket å gi siden et personlig preg. For NordMegler er relasjonene de har til sine kunder det aller viktigste -menneskene i NordMegler er kjerneverdien.
Nettopp derfor er teamet det første du møter når du besøker nettsiden.
Prospekt Mal
Prospektmaler ble også skiftet ut og fornyet i samsvar med den nye visuelle identiteten og nettsiden.
Osten
Logo • Visuell identitet • Ikoner • Animasjon
Logo • Visuell identitet • Ikoner • Animasjon
Osten
Vin og pizza til folket!
November 2024 åpnet Osten på Ensjø Torg.
Stedet skal være ett samlepunkt for nabolaget med god vin, kvalitetspizza og bra stemning.
Bordene hos Osten er utsmykket med spennende illustrasjoner fra kunstneren Ole Fredrik Hvidsten (@ofhvidsten) -kult og spennende.
Logo og visuell identitet
Stian Floer og Tuva Bohne Sætnøe er gründerne bak Osten. Sammen driver de en rekke restauranter rundt om i landet; Fiskebruket på Myken, Foldenbanden, PAA-gruppen, Nabolaget og flere. Ønsket var derfor at den visuelle identiteten til Osten skulle være like leken som sine restaurant-søstre og gjenspeile kreativiteten til gründer duoen.
Farger og ikoner
Vin og Pizza lukter Italia! Men planen var klar, selv om smakene skal være minst like gode som i Italia, skal restauranten ha sitt eget uttrykk. Dermed ble fargevalget lekent og unikt. Ikonene er designet til Osten sin visuelle identitet og uttrykk, og det skal heller ikke stå på utvalget av ikoner;)
City Nord, Coop Nordland
Innholdsproduksjon • Foto, samarbeidsprosjekt
Innholdsproduksjon • Foto, samarbeidsprosjekt
Hvem er City Nord?
I september 1994 åpnet City Nord dørene for aller første gang, og i 2024 feirer de 30 år. Etter flere omfattende byggeprosesser med utvidelser av areal, først i 2003, 2011 og til sist i 2015 ble City Nord det største kjøpesenteret i Nord-Norge. Nå står senteret overfor en ny utvidelse som skal skinne våren 2025.
Mer enn bare innholdsproduksjon
De har klare mål; de skal være et attraktivt sted både for leietakere og besøkende, dette innebærer for folk flest, kule butikker. Parkeringsfasiliteter på øverste hylle. Men best av alt, de er skikkelig gode på inkludering og ledelsen har et hjerte for veldedig arbeid. Hele september er satt av til aktiviteter som støtter Barnekreftforeningen. På senteret har de et eget serviceteam med mennesker som av ulike grunner sliter med å komme seg ut i arbeid. Så da får de trene litt med faste arbeidsoppgaver på City Nord, eller så kan erfaringen være et verdifullt tilskudd på CVén.
I denne artikkelen kunne vi skrevet side opp, og side ned om historien til City Nord, butikkene og menneskene som fyller huset. For det er akkurat det vi i Styrka får være med på. Gjennom innholdsproduksjon gir intervjuene oss nye historier og bekjentskap. Vi skal få fram de gode historiene som de ansatte på de ulike butikkene har, dette tar vi oss tid til, for at vi liker det og for at innholdet skal bli lest av dem der ute. Hver eneste måned siden Styrka ble etablert har vi intervjuet “månedens butikk”, og laget en sak som hyller den utvalgte butikken.
Les mer om Månedens butikk på City Nord.
Styrka Intervjuer tidligere senterleder på City Nord, Arnfinn Larsen.
Magasin
I anledning feiringen av 30 år ble det laget et jubilumsmagasin hvor vi i Styrka fikk skape innhold om historien til City Nord, moter som herjet på 90-tallet, intervju med ledelsen, jubilanter, Barnekreftforeningen, Serviceteamet og mye mer. Om du vil lese mer, kan du bla i magasinet, som er produsert og satt opp av ByNorth.
Foto
Alt av foto/video er tatt av Sigrid Øberg og Sebastian Loraas
Spikerslaget
Logo • Visuell identitet • Nettside • Profilering • Foto • SEO
Logo • Visuell identitet • Nettside • Profilering • Foto • SEO
Hvem er Spikerslaget?
Spikerslaget er en lokal bedrift i Bodø som ble etablert i 2019. Det er en liten spesialisert tømrerbedrift på tilbygg, ombygging og rehabilitering av eneboliger, tomannsboliger o.l., både utvendige og innvendige arbeider.
Yrkesstolthet og strømlinjeform er verdier som Spikerslaget verdsetter høyt, noe som gjenspeiler seg i hverdagen. Eller som Adrian Mosevoll sier “et godt stykke arbeid”. For sitt håndverk det kan denne mannen, med sin lune fine personlighet, er han hel ved!
Spikerslaget i
“ny drakt”!
Etter fem år i bransjen, ønsket Spikerslaget seg en helt ny visuell identitet. Da ble resultatet ny logo, farger, elementer og ny nettside. Nå gleder vi oss til å sette i gang det strategiske arbeidet med markedsføring på sosiale medier.
Logo og visuell identitet
Logoen er bygd opp av logoikon og tekst. Logoikonet inneholder en “S” som er omkranset av diagonale linjer formet som spiker. Linjene kan også symbolisere linjene man finner i treverk, i tillegg til linjer på en linjal/tommestokk.
Fargene er inspirert av nordnorsk natur med havets dype blånyanser, samt treverkets varme toner. De representerer også at Spikerslaget er opptatt av å benytte seg av bærekraftige og naturvennlige materialer.
Nettside og SEO
Spikerslaget hadde behov for en moderne og brukervennlig nettside, som informerer om deres tjenester. I tillegg var det viktig å få fram kontaktinformasjon, slik at det er enkelt å nå Spikerslaget.
Vi har levert en grundig og strukturert nettside med SEO for bedre synlighet og treff i søkemotorer.
Link til Spikerslagets nettside:
https://www.spikerslaget.no/
Foto
Bilder på nettsiden ble tatt av vår dyktige samarbeidspartner, og fotograf: Sigrid Øberg
Bodin Byggservice
Nettside • Foto
Nettside • Foto
Hvem er Bodin Byggservice?
Bodin byggservice er en lokal bedrift i Bodø som ble etablert i 2020.
De tilbyr alt fra tilbygg til mindre oppussingsprosjekter, og har et bredt nettverk av samarbeidspartnere for å kunne tilby totalentrepriser.
Din lokale byggepartner
fra A til Å.
Bodin Byggservice tilbyr en totalpakke med tømrerarbeid, elektriker, malerarbeid, grunnarbeider og rørleggerarbeid.
Du slipper å koordinere mellom håndverkere, de gjør den jobben for deg.
Få frem personlighet
På nettsiden ønsket vi å legge fokus på arbeiderne for å skape mer tilknytning til kunden som ser på nettsiden.
Her ble det gjort mye forarbeid med miljøfoto og ansattephoto av vår dyktige samarbeidspartner
fotograf Sigrid Øberg.
Foto
Bilder på nettsiden ble tatt av vår dyktige samarbeidspartner, og fotograf: Sigrid Øberg
Digipro Helse
Oppfrisking av logo • Visuell identitet • Illustrasjoner • Maler • Profilering
Oppfrisking av logo • Visuell identitet • Illustrasjoner • Maler • Profilering
Hvem er Digipro Helse?
Digipro Helse er et helsefaglig kvalitet- og styringssystem, utviklet av helsepersonell i kommunehelsetjenesten. Ideen bak Digipro Helse er at virksomhetene skal slippe å utarbeide og vedlikeholde rutiner, prosedyrer, retningslinjer, nødvendige dokumenter og faglige verktøy. Digipro Helse samler alt som er nødvendig og kan benyttes på pc, nettbrett og smarttelefoner uansett hvor man jobber.
Logo
Digipro Helse hadde behov for en ny logo, samt retningslinjer for hvordan logoen skal brukes. Logoikonet fra deres gamle logo ble gjenbrukt, men med ny font og definerte farger. Det er laget en liggende og stående versjon av logoen til bruk på ulike flater.
Visuell identitet
Med ny logo, kom også behovet for en fullverdig profilmanual med fargepalett, typografi, grafiske elementer og retningslinjer for hvordan profilen skal brukes.
Fargepaletten til Digipro Helse består av hovedfarger og støttefarger med tilhørende fargenyanser, og er utarbeidet med tanke på blant annet ikoner og illustrasjoner.
Hovedfonten Inter er valgt fordi det er en ryddig og godt lesbar skrifttype som egner seg godt som overskrift og brødtekst - både til digitale og trykte medier.
Ringen og sirkelen er grafiske elementer som kan brukes som bilderammer, fargefelt, mønster og mye mer. Sirkelen og ringen representerer helhet og samhold, og er i tillegg å finne i Digipro Helses logoikon.
Illustrasjoner
Vi har laget illustrasjoner som viser steg for steg hvordan ulike oppgaver og gjøremål innenfor helsefaget skal utføres. Illustrasjonene er tegnet digitalt og er designet ut ifra den visuelle identiteten til Digipro Helse.
Maler, profilering etc.
Vi har hjulpet Digipro Helse med alt fra e-postsignaturer til maler i Word og PowerPoint. Vi har også designet rollup for Digipro Helse, til bruk på messer, presentasjoner o.l.
Stram
Logo • Visuell identitet • Nettside • SEO • Navneprosess • Skilt og profilering • Maler
Logo • Visuell identitet • Nettside • SEO • Navneprosess • Skilt og profilering • Maler
Hvem er Stram?
Stram er en del av konsernet Indre Salten Energi, og er et nettselskap som er ansvarlige for strømforsyningen i Fauske og søndre Sørfold kommune. Stram digitaliserer strømnettet for en effektiv og fremtidsrettet drift i et moderne samfunn, og driver kontinuerlig vedlikehold av kraftledninger og anlegg for å sikre en stabil strømforsyning. Med sitt passende slagord “Sikker strøm fram til deg”, sørger Stram for å levere sikker strøm fram til sine kunder.
Navneprosess
Etter at Reguleringsmyndigheten for energi (RME) kom med nye krav om navngivning til nettselskaper, måtte iSalten Nett (nå Stram) ha nytt navn, logo, visuell identitet, nettside og det som hører med. Vi startet med en felles workshop i iSalten Nett (nå Stram) sine lokaler på Fauske, hvor det ble drodlet rundt nytt navn til selskapet. Mange spennende navn var på bordet, men valget falt til slutt på “Stram”.
Logo og visuell identitet
Logoen er inspirert av kraftlinjene som går mellom høyspentmaster, og illustrerer hvordan Stram leverer “sikker strøm fram til deg”. Linjene går igjen i den grafiske profilen og brukes som grafiske elementer på bakgrunner med mer. Fargepaletten er sprek og modig, med den energiske neongule fargen mot de spenstige rosa- og ferskentonene.
Nettside
Stram hadde behov for en moderne og brukervennlig nettside, som sto i stil med den nye og friske profilen. Mye av innholdet ble overført fra den gamle nettsiden, men har blitt grundig gjennomgått og satt opp på nytt for å gjøre informasjonen mer oversiktlig og tilgjengelig for brukeren. Vi har i tillegg gjort en SEO-jobb på nettsiden, for å oppnå bedre synlighet og “ranking” på søkemotorer som Google.
Link til Strams nettside:
https://www.stram.no/
Foto
Vår dyktige samarbeidspartner og fotograf Sigrid Øberg har tatt ansattbilder og miljøbilder for Stram.
Nabolaget
Logo • Visuell identitet • Nettside • Strategi • Interiørdesign • Emballasjedesign
Logo • Visuell identitet • Nettside • Strategi • Interiørdesign • Emballasjedesign
Nabolaget -kom som du er!
I Dronningens gate 14, midt i Bodø sentrum ligger Nabolaget. De serverer de deiligste retter, og helst fra lokale gårder, havet rett utenfor eller høstet i nordnorsk natur.
Prisene skal passe til enhver lommebok, og atmosfæren får alle besøkende til å føle seg velkommen i nabolaget.
Gründerne bak er den kjente kokken Stian Floer, skilegenden Thomas Alsgaard og Tuva Sætnøe.
De er en kreativ gjeng og elsker gode smaker. Det er ingen tilfeldighet at trioen valgte Bodø, for fascinasjonen for Nord-Norge kom allerede da de åpnet den anerkjente restauranten på Myken, Fiskebruket.
Leveranse
Det var særlig noen punkter som var viktig å ta med seg inn i arbeidet med nabolaget; En helt ny restaurantopplevelse for Bodø, kreativitet, lekenhet, inkluderende og lokale smaker på menyen.
Nabolaget har vært et inspirerende prosjekt -og vi har fått være med hele veien. Utarbeidelse av visuell identitet, nettside, utvendig skilting, trykksaker, emballasjedesign, interiørdesign og SoMe. Styrka leverte digitale og skriftlig invitasjoner, samt påmeldingssystem til åpningsfesten.
Link til Nabolagets nettside: https://www.nabolaget14.no/
Inspirasjon
Nabolagets hovedpalett er inspirert av lune og varme sandtoner, med hint av rust og kobberfarger, som også kan minne om cognac og skinn. For å “sprite” opp med en frisk og leken farge, falt valget på den klare og karakteristiske blåfargen. Blåfargen er i tillegg en fin og harmonisk kontrast mot sandtonene.
Logoen er bygd opp av bokstaver som utgjør ordet “Nabolaget” og er formet som et hus. Bokstavene har ulike størrelser og fasonger, og kan sees på som karakterer - noen er livlige, noen liker å ta mer plass, og noen koser seg stille i et hjørne. Hovedbudskapet med logoen er at man kan komme som man er, og at det er rom for alle i Nabolaget.
Interiørdesign
Med en egen fargepalett for interiør og et hav av inspirasjonsbilder, ble vi alle enige om interiørveien til Nabolaget. Så da var det bare å plukke ut maling, fliser, plater, materialer, møbler og andre dekorative elementer. Ja, det ble et sjarmerende lokale med lekenhet og kreativitet.
Foto
Alt av foto er tatt av våre dyktige samarbeidspartnere Sigrid Øberg og Therese Forn.
Therese har også gjort en strålende jobb på sosiale medier for Nabolaget.
Basecamp Salten
Logo • Visuell identitet • Trykte og digitale medier
Logo • Visuell identitet • Trykte og digitale medier
Hva er Basecamp Salten?
Basecamp Salten er et fritidsarrangement for ungdom fra 8. klasse til fylte 18 år og har et mangfoldig tilbud med aktiviteter, naturopplevelser og sosialt.
Basecamp Salten er et samarbeid mellom Salten friluftsråd og de 9 saltenkommunene. Campen arrangeres en gang i året og legger opp til et vidt spekter av aktiviteter med hovedvekt på allsidig friluftstilbud og lokal kultur i arrangørkommunen.
20 år feires med ny logo og visuell identitet
Basecamp Salten ble arrangert i Beiarn for første gang i 2002, og har siden gått på rundgang i alle de ti Salten-kommunene. På bakgrunn av to avlyste arrangement (covid-19), hadde campen i 2024 sitt 20. arrangement og feirer 20 år. Dette ønsket Basecamp Salten å markere med ny logo og visuell identitet, som Styrka står bak. I tillegg til logo og visuell identitet er det levert design av plakat.
Inspirert av naturen i Salten
Logoen og profilen er inspirert av den vakre naturen i Salten-området. I logoen er leirbålet og lavvoen viktige elementer som blant annet symboliserer friluft og samhold. Fargepaletten består av både dype fargetoner som man finner i havet, skogen og fjellet, i tillegg til friske farger som man blant annet finner i mose, ild og isbreer.
Storvik Gård
Visuell identitet • Emballasjedesign • Etikettdesign • Nettbutikk • Innholdsproduksjon • Strategi • SEO
Visuell identitet • Emballasjedesign • Etikettdesign • Nettbutikk • Innholdsproduksjon • Strategi • SEO • SoMe
Hvem er Storvik Gård?
Storvik Gård driver med grønn gårdsdrift med lokalproduserte kjøtt- og fiskeprodukter. I tillegg har de en egen strikkefabrikk hvor det produseres ullbukser til voksne og barn. Det er selvsagt norsk ull som blir valgt til alt som strikkes.
Storvik Gård er et idyllisk sted nært hav og fjell, hvor ekteparet Merethe Skille og Kjell Ivar Hansen har realisert sin drøm om å skape et bærekraftig liv på landet. Med en lidenskap for strikk, fiske og kortreist mat, har de åpnet sin egen gårdsbutikk.
Leveranse
Storvik Gård hadde behov for en totalpakke for å etablere den flotte gården med sine produkter i markedet. Ekteparet tok hyggelig imot oss, og vi fikk kjenne på “det gode livet på landet”, gården og produktene. Slik kunne vi sammen etablere en langsiktig strategi med nøkkelpunkter som sosiale medier, nettbutikk, visuell identitet, emballasjedesign, innholdsproduksjon og mediehåndtering.
Link til Storvik Gårds nettbutikk: https://storvikgaard.no/
Ny og oppfrisket visuell identitet
Vi har frisket opp Storvik Gårds profil med nye og flere farger og spesialdesignede ikoner. Den visuelle identiteten gjenspeiler naturen og sesongene du vil møte i Storvik. Den nye emballasjen brukes med stolthet, og det er særlig gøy å se hvordan Storvik Gård vokser på sosiale medier.
Foto/film
All foto: Marthe Mølstre
Storvik Gård skinte på sitt vakreste da Drone Nord gjennomførte sitt filmoppdrag i samarbeid med oss.